Aftensmad/ Salater/ Vegetar

Nem quinoasalat med hokkaido og kikærter

Her har du opskriften på en rigtig nem og mættende salat, som er fuld af vitaminer og proteiner. Lige nu er det sæson for de smukkeste hokkaido græskar, så dem spiser jeg en masse af, men når sæsonen er ovre, vil salaten også være lækker med søde kartofler i stedet.

Spis salaten som tilbehør til eksempelvis kylling, linsebøffer, med noget stegt tofu eller spis den som den er til frokost 🙂

quinoasalat med hokkaido

Vild med quinoa? Så prøv også disse opskrifter: 

Quinoasalat med kikærter og edamamebønner

Sund salat med bønner og quinoa

Chokoladekage med quinoa

quinoasalat med hokkaido quinoasalat med hokkaido

Nem quinoasalat med hokkaido og kikærter

ingredienser

  • 1 lille hokkaido
  • 200 g. quinoa
  • 1 dåse kikærter
  • 1 håndfuld frisk persille
  • 4 spsk olivenolie
  • Lidt flagesalt
  • Saften fra 1/2 citron

Sådan gør du:

1

Skær hokkaido i tern og drys med lidt olivenolie og salt. Bag ved 200 grader i ca 25 min eller til de bliver helt bløde.

2

Kog quinoaen efter anvisninger på pakken og hæld vandet fra.

3

Bland hokkaido, quinoa, kikærter og hakket persille i en stor skål. Drys med olivenolie, citronsagt og flagesalt.


Pssst… Følg også med på min Instagram, hvor jeg deler små hverdagsøjeblikke og hverdagsmagi, samt min Facebook-side, hvor jeg deler interessante links og giver besked, når der er nye indlæg på bloggen. Følg også bloggen via Bloglovin’ her.

Måske kan du også lide disse indlæg

Ingen kommentarer

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.