Morgenmad/ Smoothies og grød

4 x chiagrød med kokos og vanilje

Chiagrød kan laves på rigtig, rigtig mange måder, og jeg har efterhånden fået prøvet en del forskellige versioner, men nu tror jeg, jeg er kommet frem til min favorit.

Den består af halv kokosmælk, halv vanilje yoghurt. As simple as that.

Jeg har også prøvet at lave den udelukkende på kokosmælk, men så bliver den lige tyk nok i konsistensen til mig. Samtidigt så bidrager kokosmælken også til den lækre creme konsistens og smag. Derfor denne 50/50 version.

Man bestemmer helt selv, hvor meget man vil give den gas med toppingen, men jeg foretrækker at holde den simpel, så chiagrøden stadig er stjernen. Her har jeg toppet med hindbær, brombær, mandelsmør og jordbær. Især de lidt syrligere bær, som brombær og hindbær, komplimenterer den søde og cremede grød godt, synes jeg.

Læs også mit indlæg: Genbrug: Det kan du bruge syltetøjsglad til 

ChiagrødChiagrød med moste hindbær – fra frost

Chiagrød
Chiagrød med moste brombær

Chiagrød
Chiagrød med mandelsmør

ChiagrødChiagrød med moste jordbær – fra frost

Mangler du inspiration til andet sund morgenmad? Så tjek mine opskrifter HER.

Print opskrift
Antal: 1 portion

ingredienser

  • 1 dl kokosmælk
  • 1 dl cheasy vanilie yoghurt
  • 2 spsk. chia
  • Ønsket topping

Sådan gør du:

1

Bland kokosmælk (en blanding af de fede og tynde) og yoghurt med chiafrøene i en beholder med låg.

2

Stil på køl i minimum 5 timer eller natten over.

3

Rør godt rundt og server grøden med din favorit topping.


Pssst… Følg også med på min Instagram, hvor jeg deler små hverdagsøjeblikke og hverdagsmagi, samt min Facebook-side, hvor jeg deler interessante links og giver besked, når der er nye indlæg på bloggen. Følg også bloggen via Bloglovin’ her.

Måske kan du også lide disse indlæg

Ingen kommentarer

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.