Aftensmad/ Pizza, burger og sandwich

4 x sunde pizzaer

 photo dc5ba4b3-3d20-4ce6-bc58-a8f7651b654e_zpsdyuah2kg.jpgNogen af jer har måske allerede set dette indlæg – eller noget af det. Jeg sad nemlig og arbejdede på det i går, og istedet for at trykke ‘kladde’, kom jeg til at trykke ‘udgiv’, hvilket jeg først opdagede mange timer senere. Doh, hvor irriterende altså! Men altså, nu ved I, at det ikke er fordi, jeg er begyndt at udgive underlige, usammenhængende blogindlæg, som minder om haiku digte.

Det er jo fredag (øh, hvis du skulle være i tvivl) og derfor en god anledning til at spise pizza. Ligesom når man har vasket tøj, været til frisøren, været i byen, et nyt afsnit af ens yndlingsserie er udkommet eller man har en god hårdag! Her har jeg samlet fire velsmagende bud på, hvordan man kan sundhedsoptimere sin pizza. Jeg spiser sjældent ‘traditionel’ pizza længere, og med alle de gode alternativer, så er det faktisk heller ikke noget, jeg rigtigt savner.

1. Tortilla pizza, hvor bunden er lavet af en rug-tortilla. Det bliver ikke nemmere. Find opskriften her.

2. Lækker, saftig grønsagsbund med gulerødder og persillerødder. Find opskriften her.

3. Aubergine pizza, som er et nemt og billigt alternativ, når det skal være ekstra sundt. Find opskriften her.

4. Proteinrig quinoabund, der smager himmelsk! Find opskriften her.

De fire bud her er jo langt fra de eneste versioner af sunde pizzaer. Her er inspiration til, hvilke bunde du ellers kan lave:

  • Blomkålsbund
  • Bund med bønner
  • Fuldkornsbånd
  • Meatza (pizza hvor bunden er lavet af kød, eksempelvis hakket okse eller kylling)
  • Rootza (pizza lavet at revede rodfrugter. Nr. 2 er vel en rootza)
  • Beetza (pizza hvor bunden er med rødbede 😉 )
  • Pitabrød

Har I andre gode ideer, så del dem endelig i kommentarfeltet 🙂

Måske kan du også lide disse indlæg

Ingen kommentarer

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.