Sunde snacks

Riskiks

 photo Desktop13_zpsjbbd4cty.jpg

Jer der følger mig på Instagram (@beetrootbakery) har måske lagt mærke til, at jeg er ret glad for at snacke riskiks med diverse pålæg – især om eftermiddagen, når jeg kommer træt hjem fra arbejde eller træning. Jeg kan ikke helt gøre mig klog på, hvor sunde de reelt er, men det har vel også noget at gøre med, hvor mange man spiser, og hvad man vælger at proppe på dem… De er ret kaloriefattige, men til gengæld består de af hvide ris, så det er ikke nogen man får synderligt meget næring af, hvis man bare spiser dem med smør på.

Her har I nogle forslag til sundere variationer, der smager godt! 🙂

1.De er ret fjollede, men det er som om de smager bedre, fordi de er så cuuuute 😀 Riskiks med peanut butter og blåbær/mandarin og Isis sukkerfri blåbærmarmelade og banan/blåbær.

2. Riskiks med hummus som bund med henholdsvis avocado med nigellafrø, agurk og radiser og gul peberfugt med frisk basilikum.

3. Riskiks med rødbedespread fra Urtekram og sesamfrø (man kunne også bruge denne rødbedehummus).

4. Og så klassikeren. Riskiks med most avocado, limesaft, saltflager og tørret chili.

Hvad plejer I at putte på jeres riskiks? 🙂

Måske kan du også lide disse indlæg

2 Kommentarer

  • Reply
    A+K/VenterPaaVinBlog
    20. januar 2016 at 22:04

    .. Plejer vist bare, at købe dem med mørk choko og kokos fra urtekram B-)

    – Anne

    • Reply
      Katharina
      21. januar 2016 at 17:28

      Mmh, de er også gode 😀

    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.